Doktorand (lic) inom studier i hållbar mobilitet ur ett marknadsperspektiv

Publicerad 2021-02-19

Är du intresserad av hållbar mobilitet? Nu söker vi en doktorand till programmet som har erfarenhet från forskningsmiljöer och förändring av transportsystemet i en hållbar riktning ur klimat- och rättvise synpunkt.

Denna doktorandtjänst avser att utforska marknadsperspektiv med fokus på möjligheter för hållbart företagande som leder till minskade utsläpp från transportsystemet genom användning av ny och befintlig teknik tillsammans med nya affärsmodeller och ekosystem. Litteraturstudier, case-studier och intervjuer är huvudsakliga metoder i forskningen.

I tjänsten ingår även att utveckla och testa en modell av förhållandet mellan offentliga aktörer och marknadsaktörer kopplade till den digitalt stödda plattformen med tjänster för mobilitets- och tillgänglighetstjänster i Mistr SAMS kommande Living labb i Riksten.

Innehållsansvarig:info@sams.kth.se
Tillhör: Mistra SAMS